Philips Viva HD7562 wit, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Viva HD7562 wit, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

APS05 18-06-2011

De kan lekt bij het overschenken in de thermosfles. Als je water in het reservoir giet, lekt het 9 van de 10 keer op het warmhoudplaatje! De binnenkant van de kan ( tussen glas en plastik rand) zie je een vieze bruine aanslag. Je krijgt dat alleen weg als je wekelijks de rand eraf haalt! Lijkt me niet bevordelijk voor de stevigheid.Verder als de koffie klaar is, wederom grote kans dat er koffie nadrupt op de achterkant van het warmhoudplaatje! Verder is na 10 minuten de koffie wel klaar, maar de filter is dan nog drijfnat. Philips geeft op deze klachten niet THUIS! Mijn vorige apparaat van de Aldi en een nieuw campingapparaatje van Tomado hebben deze problemen niet. Voor mij nooit meer een philips!

Bjorn H 01-02-2011

Bijna een kopie van het vorige Philips koffiezetapparaat dat ik had (en meer dan 10 jaar is meegegaan!). Grappige ronde uitstraling, al vind ik de amber-kleurige accenten op het oude apparaat wel wat mooier dan het lila van nu. Maar goed, het gaat om de koffie, natuurlijk.
De smaak van de koffie is goed, al neigt hij wel naar een beetje slap. Dus je moet er waarschijnlijk wat meer koffie bij doen dan je gewend bent.

Duidelijke minpunt is de glazen kan.
De "Aroma Swirl"-pijp die in de kan zit, kan je er niet uithalen en zit in de weg bij het vullen van de kan (ik doe het water altijd eerst in de kan, en giet het dan van daaruit in het apparaat). Qua smaak heb ik ook niet het idee dat het echt iets toevoegt.
De stootrand onderaan de kan voegt niet echt iets toe. Net als bij het oude apparaat, heb ik die er gewoon vanaf gehaald.
Wat er precies mis is met de schenktuit (of is het de 'Swirl'?) ik weet het niet, maar de kan knoeit/druppelt altijd wel een beetje bij het in- en overschenken van de koffie. Ik heb vanalles geprobeerd, maar telkens toch weer druppels. Ik had gelukkig de kan van het oude apparaat nog, en die paste perfect, dus nu gebruik ik gewoon de oude kan (die niet druppelt)!